fbpx Pomorze Zachodnie na ścianach polskich miast | WZP

Pomorze Zachodnie na ścianach polskich miast

19 cze 2015 10:34 Autor: rsocko

Trzy miesiące, trzy murale i trzy miasta. W kwietniu, maju i czerwcu w Poznaniu, Warszawie i Krakowie powstały trzy różne murale reklamujące Pomorze Zachodnie. Ten nietypowy sposób promocji to część dużej kampanii „Pomorze Zachodnie. Dobre wspomnienia na przyszłość”.

Autorami wszystkich rysunków jest duet artystów: szczecinian Piotr Pauk ukrywający się pod pseudonimem „Mr. Lump” oraz Łukasz Berger, wrocławianin kryjący się pod ksywką CEKAS. Pierwszy z nich to stypendysta Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego z roku 2013 – Wspieramy naszych artystów i współpracujemy z nimi. Jak widać, może to być także atut w promocji naszego regionu. Dzięki taki działaniom pokazujemy Pomorze Zachodnie w niekonwencjonalny sposób jako miejsce nie tylko warte odwiedzenia, ale także jako województwo pełne młodych, kreatywnych osób – mówi marszałek Olgierd Geblewicz.

W każdym z miast artyści tworzyli obrazy przez kilka dni. Za każdym razem przy okazji prac organizowana była impreza street art’owa, podczas której DJ Falcon (Paweł Falkiewicz) zwracał uwagę na rysunki setem dj-skim.

Pierwszy mural powstał w kwietniu na ścianie Kupca Poznańskiego przy placu Wiosny Ludów w Poznaniu. Mural przedstawiający wiatraki i okraszony logo Pomorza Zachodniego, w artystycznym ujęciu zawierał istotne dla naszego regionu hasła: wiatr, energia, dynamika, gospodarka, rozwój.

W maju artyści odwiedzili Warszawę, gdzie na kamienicy przy ul. Jaworzyńskiej 11 stworzyli obraz rodziny wybierającej się na wakacje przeładowanym od atrakcji „maluchem”. Było to artystyczne zaproszenie na Pomorze Zachodnie skierowane do całych rodzin.

Turystykę aktywną promowaliśmy w Krakowie w czerwcu. Tam na ścianie budynku przy Placu Nowym pojawiła się rysunek przedstawiający latarnię, na którą wspinają się himalaiści, a tuż za nimi podąża…lajkonik. Artyści w ten sposób chcieli wywołać interakcję widza z pracą, rozbawić go i zaskoczyć zestawieniem zupełnie rożnych motywów. To także dowcipne podjęcie tematu, że Pomorze Zachodnie może być atrakcyjne nie tylko podczas sezonu letniego, ale także zimą.

Wszystkie trzy murale stanowiły część ambientową kampanii „Pomorze Zachodnie. Dobre wspomnienia na przyszłość”. Dzieła „Mr Lumpa” i „Cekasa” cieszyły się dużym zainteresowaniem mieszkańców miast, gdzie powstały. Murale dostrzeżone zostały także w internecie. Ich zdjęcia wciąż bardzo chętnie udostępniane są przez użytkowników mediów społecznościowych jako przykład atrakcyjnej i niekonwencjonalnej promocji regionu i przede wszystkim jako intrygujące prace streetartowe.

Kampania promocyjna „Pomorze Zachodnie – Dobre na przyszłość” trwała od października 2014 do czerwca roku tego rok. Promowane były dwa komponenty: gospodarka i turystyka. Obejęła m.in. emisje reklam w telewizji, na portalach internetowych, kinach oraz działania ambientowe. Koszt całej kampanii to łącznie 8 mln zł. Całość sfinansowana została ze środków unijnych (RPO 2007-2013).

Galeria

Facebook